zondag 8 januari 2017

Mysterie

Het verhaal van dieren met een mysterieuze aandoening gaat hier verder. Na Fluffy die jarenlang af en toe bloed plaste en Snowy die om een onbekende reden soms erg kieskeurig werd met eten, is er nu Indy. 
Indy die tekens van een blaasontsteking vertoont, maar ze niet heeft. Er werd een uitgebreid labo-onderzoek gedaan dat perfect normaal terug kwam. Ik liet een rΓΆntgenfoto nemen om gruis, stenen, tumor e.d. uit te sluiten. Ook deze was compleet normaal.


Wat heeft ze dan? Goede vraag, de dierenarts weet het ook niet. Ze gaf wat pijnsignalen op haar sacrale wervel, maar ze liet ook zien dat ze pijn in haar maag had. 

Feit blijft dat er overdag niets te merken valt, maar dat ze 's nachts rond 5u om het kwartier in de kooi springt om telkens een klein plasje te doen. 's Nachts is wel de periode dat ze gedurende 4 Γ  5 uren stil ligt en de blaas kan vollopen. Is er een verstoorde prikkel? Waarom kan ze haar blaas niet in 1 keer leeg plassen? Heeft het te maken met het incident van 16/12/16? Toen is ze 's nachts erg geschrokken van iets en botste ze in blinde paniek overal tegenaan. Heeft ze zich toen bezeerd? Of zou het een reactie zijn omdat ze niet meer buiten mag spelen? Zoveel vragen, geen antwoorden... πŸ˜•.

Ik ben dinsdag gestopt met de antibiotica, maar pijnstilling gaf ik wel nog door. Vanaf morgen ga ik die proberen af te bouwen en afwachten hoe ze erop reageert.

Ik probeer het los te laten omdat ze goed eet en drinkt, geen gewicht verliest en speels is. Ze vertrouwt me niet meer helemaal omdat ik haar medicijnen geef, maar geeft me toch nog regelmatig likjes, de lieverd 😍.

Er gebeurden nog wel meer rare dingen. Net voor ze schrok, was ze weer in een graafmodus én liep ze zelfs rond met hooi in haar bekje 😲!

Om het graven en knagen in mijn zetel tegen te gaan, legde ik er een deken die meteen werd ingenomen 😊.


Ze heeft iets met dekens πŸ˜‰. Nadat ze deze "hielp" opvouwen, werd die ook opgeΓ«ist 😁.


Omdat het zo bar koud is geworden, dacht ik dat ze een snugglesafe misschien wel leuk zou vinden. Yep πŸ˜ƒ.


Ze verstopt zich want ze wil geen medicijntjes meer πŸ˜–.


Omdat ze niet meer buiten mag, heb ik overal wat nieuw speelgoed gezet.
Kiekeboe πŸ˜„!


Gelukkig kan ze binnen ook spelen met een sneeuwman πŸ˜‰.


Is ze niet de aller, allermooiste πŸ’—πŸ˜πŸ’?


Chica liet me op oudejaarsavond ook schrikken. Want plots begon ze te masturberen 😳! Scharrelen op de bodem is ze blijven doen sinds het implantaat. Haar hormonen zijn zo sterk, het is niet te geloven... Laten we hopen dat het implantaat toch nog enkele maanden zijn werk zal doen.

Op de valreep pikte ze nog een laatste zonnestraaltje mee 🌞.


Tot nu toe hebben de maatregelen om haar te laten aankomen in gewicht geen enkel effect. Ze is wel in de rui geweest, dus ik wacht nog even af. Ze combineert hier het nuttige met het aangename 😊.


En natuurlijk is ze nieuwsgierig naar mijn winterdecoratie πŸ˜‰.


Hopelijk kan ik volgende keer weer over gezonde dieren schrijven 😟.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten